
Fóti Péter: Amit Röfi sem tudott….
Izgalmas olvasni a Legyek Urát… … egy olyan szemüveggel, ami láttatja azt is, hogy az egyik főhős a kövér Röfi, akit szokás minden gyerek közül

Izgalmas olvasni a Legyek Urát… … egy olyan szemüveggel, ami láttatja azt is, hogy az egyik főhős a kövér Röfi, akit szokás minden gyerek közül
(2012. december) A stratégia a Department of Education Preventing and Tackling bullying[1] útmutatása segítségével készült. Célok A Sands School-ban a tanárok, a gyerekek és a
„A nevelés szó eredeti jelentésében annyit tesz, hogy ‘kivezetni’, s ha ez előnyösebb is az elterjedtebb ‘beleverni’ értelmezésnél, egyik sincs összhangban a gyermek veleszületett elvárásaival.

„A gyereknevelésben az egyik legfontosabb dolog az lenne, hogy megelőzzük a félelmet és tegyünk ellene, ha előtörne. A gyerekek olyan könnyen kerülnek a félelem hatása
„A legnagyobb reform, amire iskoláinkban szükség van abban áll, hogy felszámoljuk az árkot, amely fiatalok és az öregek között húzódik, és amelyik fenntartja a paternalizmust.
„… a gyerekek szenvedélyesen szeretnék megérteni a világot, amely körülveszi őket, és mint az igazi tudósok, képesek tapasztalataikból tudást formálni. Megfigyelnek, csodálkoznak, kérdeznek és sokféle
„Egyforma egyénekből álló közösség, akik nem bírnak eredetiséggel, szegény közösség, fejlődési lehetőségek nélkül. Ezért a cél ennek ellenkezője kell legyen: önállóan cselekvő és gondolkozó embert

Forrás: http://www.libed.org.uk/index.php/articles/327-address-to-the-first-european-democratic-education-conference „Nem kérdezték meg őket, hogy szerintük a kocka eleve jó ötlet volt-e, de ha már berakták őket oda, akkor legalább megkérdeznék-e őket, mit

(Az I. rész itt olvasható!) 5. (He Was Square Inside And Brown) Szögletes és barna volt legbelül Barbara Whiteside megmutatta nekem egy negyedéves altoni (Illinois

1. (Bianca, You Animal, Shut Up!) Bianka, te állat, kuss legyen! A kötelező iskoláztatás megértését egy kellemetlen tény teszi problémássá: az, hogy a kár, amelyet

A társadalomfilozófus Hannah Arendt írta egyszer: „Az önkényuralmi nevelés célja sosem az volt, hogy meggyőződéseket adjon át, hanem az, hogy megakadályozza azt a képességet, hogy

„A Waldorf iskolák és Summerhill között körülbelül ugyanaz a különbség, mint a konvencionális iskolák és Summerhill között. Én nem számítom sem a Montessorit, sem Rudolf