Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület
Hatályos: 2015. április 11.
Az Egyesület neve: “Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület”
Székhelye: 2094 Nagykovácsi, Séta utca 5-1.
2. Az Egyesület alapelvei
2.1 Az egyesület politikailag és vallásilag semleges. Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
2.2 A demokratikus tanulóközösségek alapelve a gyerekek jogainak és igényeinek tisztelete. Minden gyerek számára széles lehetőséget kell adni arra, hogy fejlessze személyiségét, önállóságát. A demokratikus tanulóközösség kialakítása a közvetlen (személyes, alulról felépülő) demokrácia elveinek megfelelően kell, hogy történjen. Az iskola minden tagja (felnőtt és gyerek) rendszeresen találkozik, és közösen dönt számos, a közösség életét érintő lényeges kérdésben. A közösségi gyűlésen mindenkinek (felnőttnek és gyereknek) egy szavazata van.
A demokratikus tanulóközösségek ismérvei:
a.) Egy demokratikus tanulóközösségként működő iskola elismeri, hogy az iskolában nem csak a tanórán folyik tanulás, hanem az élet minden területén is, például játék közben vagy az önkormányzat ülésein. Az iskolai órákon a gyerekek önkéntesen vesznek részt.
b.) A gyerekeknek a demokratikus tanulóközösségként működő iskolában, szabadságában áll azt tanulni, ami érdekli őket. Tanulásra senki nem kényszeríthető vagy manipulálható.
2.3.1 Az egyesület demokratikus, önkormányzati elven működik. Ez azt jelenti, hogy az egyesület tagjainak meggyőződése, hogy a döntéseket, amelyek a közösség tagjait érintik, közösen hozzák meg az egyesület közgyűlésén, vagy a közgyűlések közötti időben. Még akkor is, ha vannak közöttünk olyanok, akik konkrét kérdésekben jobban informáltak, mindannyian képesek vagyunk megtanulni azt, ami a döntéshez szükséges. Természetesen meg kell vitatnunk egymás közt a kérdéseket és átgondolni a dolgokat, mielőtt döntünk és erre mindenki képes a közösségben. Ezért a közösség szabályainak biztosítani kell, hogy mindenkinek joga legyen a döntésekben részt venni. Másképpen szólva, demokratikusan akarjuk magunkat kormányozni.
2.3.2 Ennek legfontosabb feltételei, amit minden közös döntés esetén szem előtt tartunk:
Mielőtt egy döntésre sor kerül, mindenkinek egyenlő és hatékony lehetőséget kell biztosítani, hogy ismertté tegye a maga álláspontját.
Amikor elérkezik a pillanat, hogy döntést kell hozni, akkor minden szavazati joggal rendelkező tagnak legyen meg a lehetősége szavazni, és a szavazatok súlya legyen azonos.
Mindenkinek lehetőséget kell kapnia, hogy mérlegelhesse, átgondolhassa a döntés alternatíváit és várható következményeit.
A közösség tagjai számára biztosítani kell a jogot, hogy napirendre tűzhessenek bármely őket érintő, érdeklő kérdést. Ezért a tervezett Közgyűlést megelőző 30. napig az Elnöknek kötelessége a tagokat értesíteni a napirendi pont tervezetről, hogy a tagoknak legyen idejük azt megismerni, véleményezni mielőtt a hivatalos meghívók kiküldésre kerülnek.
2.4 Az Egyesület működési területe: országos.
3. Az Egyesület célja, feladatai
3.1.2 Az Egyesület elősegíti a tagjai közötti eszmecserét, és tájékoztatja a nyilvánosságot a demokratikus gyerek-felnőtt tanulóközösségek elméletéről és gyakorlatáról.
3.1.3 Az Egyesület célja a magyarországi iskolák, pedagógusok, szülők és érdeklődő fiatalok számára a külföldi kutatási eredményekhez, szakmai tapasztalatokhoz való hozzáférést elősegíteni.
3.1.4 Az Egyesület igyekszik a felsőoktatásban a demokratikus nevelést és a demokratikus körülmények között működő tanulóközösségeket ismertté tenni.
3.2.1 Az Egyesület listát vezet azokról az oktatási intézményekről, amelyek megfelelnek a demokratikus tanulóközösség kritériumainak.
3.2.2 Az Egyesület továbbképzéseket szervez gyerekeknek, tanároknak, szülőknek a demokratikus nevelés és a demokratikus körülmények között folyó tanulási és oktatási tevékenység témájában.
3.2.3 Az Egyesület tagja lehet nemzetközi szervezeteknek, amelyek a demokratikus nevelést, a demokratikus tanuló közösségeket támogatják. Ezen szervezetek munkájában lehetőség szerint részt vesz.
3.2.4 Az Egyesület kutatásokat kezdeményez, végez, szakmai partnerekkel együttműködik a különböző pedagógia intézmények demokráciájáról, az alapelvekben megfogalmazott témákról.
3.2.5 Az Egyesület céljai megvalósításának érdekében kiadványokat készít, értékesít, valamint rendezvényeket szervez.
Az egyesület közhasznú tevékenységei az ellátott közfeladat és a közfeladat teljesítését előíró jogszabályhely megjelölésével:
4. Az Egyesület tagjai
4.1 Az Egyesületnek tagjai lehetnek magyar vagy külföldi magánszemélyek, iskolák és más szervezetek, intézmények, természetes és jogi személyek,
4.2 Tagsági viszony fajtái:
Magánszemélyek, akik Magyarországon támogatják a demokratikus oktatás megvalósulását, az Egyesület tevékenységéről részletesen információt szeretnének kapni, szeretnék az Egyesületen belül nézeteiket kicserélni. Valamennyi jog és kötelesség megilleti.
Olyan iskolák (tagiskolák), intézmények, önkormányzatok, csoportok, civil szervezetek, amelyek önmagukra érvényesnek tekintik és relevánsan érvényesítik 2. pontban lefektetett elveket. A tagszervezetet valamennyi jog és kötelesség megilleti, tagjai, munkatársai, tanulói teljes tagi joggal rendelkeznek, kivéve a szavazati jogot, illetve magánszemélyként vezető tisztviselői válaszhatósági jogot. Szavazáskor a tagszervezetet egyetlen, a belépéskor meghatározott képviselő képviselheti egy szavazattal. Amennyiben változás áll be a képviselő személyében, ezt írásban közölni kell az egyesület Elnökségével, a közgyűlést megelőző egy héten belül. A tagszervezetek, tagiskolák tanulói, tagjai és vezetői is lehetnek munkacsoportoknak. Kiskorúság esetén ehhez a szülők írásos hozzájárulása is szükséges.
Olyan iskolák, amelyek falaikon belül még ugyan nem alkalmaznak demokratikus rendszert, s nem felelnek meg az Egyesület által meghatározott demokratikus tanulóközösség követelményeinek, de azt szeretnék kipróbálni és integrálni. Kérésre támogatást kapnak az Egyesülettől.
Olyan kiskorú személy, aki érdeklődik az Egyesület elvei, céljai iránt és jelenlétével, véleményével hozzájárul ezek megvalósulásához, valamint belépéskor az őt képviselő szülő vagy gondviselő írásos engedélyével rendelkezik. Az Érdeklődő tagok valamennyi joggal (kivéve a szavazati és a vezető tisztségre választható jog) és kötelességgel (kivéve tagdíjfizetés) rendelkeznek.
Olyan személy vagy intézmény, forprofit vagy nonprofit szervezet, cég, amely az Egyesület Alapszabályát, és a Közgyűlés határozatait elfogadja, önkéntes munkával, pénzbeli vagy egyéb materiális javakkal rendszeresen, vagy alkalmanként támogatja az Egyesületet, támogatási szándékát Nyilatkozatban rögzíti. A pártoló tagnak jelen pontban meghatározott feltételeken kívül más jogai és kötelességei nincsenek.
4.3 Tagok általános jogai
4.4 Tagok általános kötelezettségei
4.5 Tagok belépésének módja
4.6 Tagság megszűnése
5. Az Egyesület gazdálkodása
5.1 Az Egyesület vagyona tagdíjakból, magán- és jogi személyek támogatásaiból, valamint az Egyesület által folytatott gazdasági tevékenységekből képződik.
5.2 Az Egyesület a gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen alapszabályban meghatározott közhasznú tevékenységére fordítja, elsősorban a 3. pontban foglalt célok megvalósítását szolgáló feladatok ellátására, teljesítésére.
5.3 Az Egyesület tisztségviselői munkájukat ellentételezés nélkül végzik.
5.4 Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik. Az Egyesület a tartozásaiért saját vagyonával felel; a tagok – a tagdíj megfizetésén túl – az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.
5.5 Az Egyesület jogutód nélküli megszűnése esetén fennmaradó vagyona a tagiskolákhoz kerül azok tanulói létszámával arányosan.
5.6 Az Egyesületvállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve, jogszabálynak megfelelő arányban végez.
5.7 Az Egyesület nem zárja ki, hogy tagjain kívül más is részesülhessen a közhasznú szolgáltatásaiból.
5.8. Az Egyesület a vezető tisztségviselőt, a támogatót, az önkéntest, valamint e személyek közeli hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, illetve az Egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő juttatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti.
5.9. Az Egyesület bármely cél szerinti juttatását – a létesítő okiratban meghatározott szabályok szerint – pályázathoz kötheti. Ebben az esetben a pályázati felhívás nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat.
6/I. A Közgyűlés
6/I.1 Az Egyesület döntéshozó szerve a Közgyűlés. A Közgyűlés a tagok összessége.
6/I.2 A közgyűlésre minden év tavaszán, de legkésőbb május 15-ig kerül sor. A Közgyűlést az Elnök hívja össze. A Közgyűlésre minden tagot és a napirendben érintett személyt meg kell hívni úgy, hogy a meghívót legalább 14 nappal a Közgyűlés előtt ki kell küldeni e-mailben, vagy faxon vagy postai úton. A meghívó tartalmazza az Egyesület nevét, székhelyét, Közgyűlés helyét, időpontját, a napirendi pontokat és mindazon mellékleteket, amelyek a napirend érdemi tárgyalásához szükségesek, valamint a megismételt közgyűlés helyét, időpontját, feltüntetve, hogy a megismételt Közgyűlés az eredeti Közgyűlés napirendjében, a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes. A tagok és az Egyesület szervei a közléstől számított 5 napon belül kérhetik az Elnöktől a napirend kiegészítését, a kiegészítés indokolásával. A kiegészítésről az Elnök dönt, döntésének hiányában vagy elutasítás esetén a Közgyűlés határoz a napirend elfogadása keretében. A közgyűlés helye általában az Egyesület székhelye, de az Elnök eltérő helyszínt is meghatározhat.
Ha a közgyűlést nem szabályszerűen hívták össze, a közgyűlést akkor lehet megtartani, ha valamennyi szavazásra jogosult tag jelen van, és egyhangúlag hozzájárul a közgyűlés megtartásához. A közgyűlésen a szabályszerűen közölt napirenden szereplő kérdésben hozható határozat, kivéve, ha valamennyi szavazásra jogosult tag jelen van és a napirenden nem szereplő kérdés megtárgyalásához egyhangúlag hozzájárul.
6/I.3 Rendkívüli Közgyűlésre akkor kerül sor, ha:
Az Elnökség köteles a Közgyűlést összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha
Az így összehívott Közgyűlés köteles az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az Egyesület megszüntetéséről dönteni.
6/I.4 Kizárólag a Közgyűlés jogosult:
6/I.5 Az Egyesület a közhasznú működésével, tevékenységével és gazdálkodásával kapcsolatos Közgyűlés nyilvánosságát köteles biztosítani oly módon, hogy a Közgyűlés időpontját, helyszínét és napirendjét legalább 14 nappal a Közgyűlést megelőzően – a szavazati és tanácskozási jogot nem adó megjelenés lehetőségére is utalva – közzé kell tenni az Egyesület internetes honlapján vagy olyan, legalább helyi terjesztésű, írott vagy elektronikus sajtótermékben, amely bárki által hozzáférhető és megismerhető.
6/I.6 A Közgyűlés határozatképes, ha a szavazati joggal rendelkező tagok legalább 50%-a + 1 fő jelen van. Ha a Közgyűlés a kiírt időpontban nem volt határozatképes, az emiatt megismételt Közgyűlés, az eredeti napirendben szereplő ügyekben, a jelenlévők számától függetlenül határozatképes. A megismételt Közgyűlést az eredeti – határozatképtelenség miatt elmaradt – Közgyűlés időpontját követően, legalább 1 órával későbbi időpontra kell összehívni, amelynek időpontját és helyszínét, valamint azt a tájékoztatást, hogy a megismételt Közgyűlés az eredeti Közgyűlés napirendjében a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes, az eredeti Közgyűlés meghívójában kell megjelölni.
6/I.7 Minden tagnak egy szavazata van. A határozathozatal egyszerű szótöbbséggel, a jelenlévő szavazati joggal rendelkezők 50 % + 1 szavazatával történik. A szavazás nyíltan történik, kivéve, ha valaki megfelelő indoklással külön javaslatot tesz titkos szavazásra, és ez többséggel elfogadásra kerül. A Közgyűlés egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással határoz az éves beszámoló és közhasznúsági melléklet jóváhagyásáról is.
A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,
6/I.8 A Közgyűlést az Egyesület elnöke vezeti, akadályoztatása esetén egy másik elnökségi tag. A Közgyűlésről jegyzőkönyv készül, amelyet az Elnök (akadályoztatás esetén az Elnökhelyettes) és két, a Közgyűlés által megválasztott tag hitelesít. A jegyzőkönyvvezetőt és a jegyzőkönyvhitelesítőket a megjelent tagok közül a Közgyűlés esetenként választja meg, és szükség szerint esetenként dönt a Közgyűlés lebonyolításában további közreműködők (pl. szavazatszámláló) választásáról. A jegyzőkönyv tartalmazza a Közgyűlés időpontját és helyét, a megjelentek számát, személyét (jelenléti ív), a meghozott döntés szövegét, hatályát, valamint a döntést támogatók és ellenzők számát, ha lehetséges személyét. A közgyűlési jegyzőkönyveket az Egyesület iratai között meg kell őrizni.
Az Egyesület alapszabályának módosításához a jelen lévő tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges. Az Egyesület céljának módosításához és az Egyesület megszűnéséről szóló közgyűlési döntéshez a szavazati joggal rendelkező tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
6/II.1 Az Elnökséget a Közgyűlés választja. Az Elnökség 3 tagból áll. Elnök és két Elnökhelyettes. Az Elnökség mandátuma két évre szól.
6 /II.2 Az Elnökségi ülést az Elnök hívja össze, legalább egyszer egy évben, az éves Közgyűlést megelőző 60 nappal, de minimum 30 nappal előbb, a napirendi pontokat tartalmazó meghívóval. A meghívás e-mailben vagy postán, vagy faxon történik, a tervezett időpont előtt 14 nappal.
6/II.3 Az Elnökség a közhasznú működésével, tevékenységével és gazdálkodásával kapcsolatos ülésének nyilvánosságát köteles biztosítani oly módon, hogy az ülés időpontját, helyszínét és napirendjét a tervezett ülés előtt 14 nappal megjelenteti az Egyesület honlapján.
6/II.4 Az Elnökség 100 %-os részvétellel szavazatképes. Amennyiben a meghirdetett időpontban nem teljes a létszám, úgy az Elnöknek ismételt elnökségi ülést kell összehívni a fentebb meghatározott időn belül.
6/II.5 Az Elnökség határozatait egyhangú döntéssel, nyílt szavazással hozza meg. Amennyiben a tervezett kérdésben nem tudnak egyhangú döntést hozni, az adott napirendi pontot egy következő elnökségi találkozóra napolják el.
6/II.6 Az Elnökség főbb feladatai
(A c), d), f)- h) pontokban írt hatáskörök tisztségviselői hatáskörbe is utalhatók.)
6/II.7 Elnökségi tag határozott időre szóló mandátumának lejárta előtt tisztségéről való lemondását írásban kell benyújtania az éves Közgyűlés előtt legalább 30 nappal. Lemondásának elbírálása a Közgyűlés hatáskörébe tartozik. Tisztségével járó feladatait az új elnökségi tag bírósági bejegyzéséig, maximum a határozathozatal után 60 napig köteles ellátni, vállalt kötelezettségeiért felelősséggel tartozik, kivéve, ha lemondásával egyidőben az egyesületből is kilép. Ez esetben nem kötelezhető a vezető tisztségviselői feladatok ellátására, mert ez sérti az önkéntesség elvét.
6/II.8 Elnökségi tag határozott időre szóló mandátumának lejárta előtt való visszahívása csak indokolt közgyűlési határozattal jogszerű. Amennyiben a Közgyűlés igényt tart feladatai elvégzésére, az új elnökségi tag bírósági bejegyzéséig, de maximum a közgyűlési határozat meghozatala után 60 napig felelős a kötelezettségeiért, kivéve, ha a tag kilép az egyesületből, ugyanis ebben az esetben sértené az önkéntesség elvét.
6/III. Az Elnök
6/III.1 A Közgyűlés az Elnököt határozott, két év időtartamra választja.
6/III.2 Az Elnök főbb jogai és kötelezettségei
6/III.4 Az Elnök határozott időre szóló mandátuma lejárta előtt a tisztségéről való lemondását írásban kell benyújtania az éves Közgyűlés előtt legalább 45 nappal. Lemondásának elbírálása a Közgyűlés hatáskörébe tartozik. Tisztségével járó feladatait az új Elnök bírósági bejegyzéséig, maximum a határozathozatal után 60 napig köteles ellátni. Vállalt kötelezettségeiért felelősséggel tartozik, kivéve, ha a lemondással egyidőben az egyesületből is kilép. Ebben az esetben ugyanis nem kötelezhető a tisztséggel járó feladatok ellátására, mivel ez sérti az önkéntesség elvét. Rendkívüli, indokolt helyzetben az új Elnök hivatalos bejegyzéséig az Elnökhelyettes Közgyűlési hatáskörben felruházható képviseletre. Az Elnök lemondása esetén, az Elnökség pályázatot írhat ki a tisztség betöltésére.
6/III.5 Az Elnök határozott időre szóló mandátumának lejárta előtt történő visszahívása csak indokolt közgyűlési határozattal jogszerű. Közgyűlés hatáskörébe tartozik. Indokolt esetben az Elnökhelyettes rendkívüli közgyűlést hívhat össze. A visszahívott elnök az új Elnök bírósági bejegyzéséig, de maximum a közgyűlési határozat meghozatala után 60 napig felelős a kötelezettségeiért, kivéve, ha a lemondással egyidőben az egyesületből is kilép. Ebben az esetben ugyanis nem kötelezhető a tisztséggel járó feladatok ellátására, mivel ez sérti az önkéntesség elvét. A Közgyűlés határozhat úgy, hogy az új Elnök hivatalos bejegyzéséig az Elnökhelyettest ruházza fel az Egyesület képviseletére.
6/III.6. Az elnökségi tisztségviselői megbízatás megszűnik:
6/IV. Képviselet, bankszámla feletti rendelkezés
6/IV.1 Az Egyesületet az elnök teljes jogkörrel, önállóan képviseli. E minőségében az Egyesület előírt, előnyomott vagy nyomtatott nevéhez saját nevét önállóan írja hiteles aláírásmintája szerint.
6/IV.2 A bankszámla feletti rendelkezésre az Elnök jogosult.
7. Az Egyesület és szervei közhasznúságának nyilvánossága
7.1 Az aktuális Alapszabályt, a Közgyűlés és az Elnökség üléseinek időpontját, helyét és napirendjét, döntéseit, határozatait azok meghozatalától számított 15 napon belül nyilvánosságra hozza az Egyesület honlapján. A Közgyűlés és az Elnökség ülései nyilvánosak, azokon bárki hallgatóként részt vehet.
7.2 Az Egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az Egyesület székhelyén – az Egyesület Elnökével előzetesen egyeztetett időpontban bárki betekinthet, azokról saját költségére másolatot készíthet.
7.3 Az Egyesület a honlapján hozza nyilvánosságra az Egyesület szolgáltatásainak igénybevételi módját, a támogatási lehetőségeket, működésének és gazdálkodásának legfontosabb adatait. Az Egyesület az éves beszámolóját és közhasznúsági mellékletét a mérlegfordulónapot követő május 31. napjáig letétbe helyezi és honlapján nyilvánosságra hozza, és azok folyamatos megtekinthetőségét legalább a közzétételt követő második üzleti évre vonatkozó adatok közzétételéig biztosítja.
7.4 Az egyesület által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők.
7.5 A honlap nyilvánossági fórumként is történő működtetéséért az Elnökség felel.
8.1 A Közgyűlés és az Elnökség valamennyi döntését határozatban rögzíti. Az érintetteket a döntésekről 15 napon belül értesíteni kell:
– az egész Egyesületet érintő kérdésekben a honlapon nyilvánosságra hozva,
– egyes érintetteket faxon, postán vagy e-mailben (ez utóbbi akkor fogadható el, ha az érintett 3 munkanapon belül visszajelzi a beérkezés tényét)
8.2 A döntéseket időrendi sorban, lefűzve az Egyesület irataként gondozza az Elnök.
A nyilvántartásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy megállapítható legyen a döntések tartalma, időpontja és hatálya, az azokat támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges, a személye is).
8.3. Kizáró és összeférhetetlenségi szabályok
8.3.1. A Közgyűlés illetve az Elnökség határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki a Polgári Törvénykönyv 3:19. §-a alapján a szavazásból kizárt, valamint aki vagy akinek a Polgári Törvénykönyvben meghatározott közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján:
Nem minősül előnynek az Egyesület cél szerinti juttatásainak keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetőleg az Egyesület tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, Alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás.
8.3.2. Az egyesület vezető tisztségviselői az elnökség tagjai. Nem lehet vezető tisztségviselő
A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig -,
Az elnökség tagja, elnöke, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
8.4. Ha az Egyesület éves bevétele meghaladja az ötvenmillió forintot, külön felügyelő szervet kell létrehoznia.
9. Az Egyesület megszűnése
Az Egyesület megszűnik, ha:
10. Záró rendelkezések
10.1 A jelen alapszabály az Egyesület alapszabályának a 2015. április 11-én tartott közgyűlésen elfogadott módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege.
10.2 A jelen okiratban nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint az egyesületekre és a közhasznú szervezetekre vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Záradék:
Az alapszabály egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel az alapszabály-módosítások alapján hatályos tartalmának. Az egységes szerkezetű alapszabály a 2014. április 13-án elfogadott nyilvántartásba vétel alatt álló módosításokat dőlt-vastag írásmóddal, a Budapest Környéki Törvényszék 17.Pk.60.408/2011/13. sz. végzésében előírt, a 2015. április 11-én megtartott Közgyűlésen elfogadott módosításokat dőlt-vastag-aláhúzott írásmóddal tartalmazza.
Budapest, 2015. április 11.
………………………………………
Fóti Péter
elnök
Az okiratot ellenjegyzem Budapesten, 2015. április 11-én:
dr. Németh Ágnes
ügyvéd
A lista nekem olyan, mint egy igazi iskola modellje: a részvétel önkéntes, senkinek nem kell még a nevét se megmondania! Nincs feleltetés, nincsenek dolgozatok. Vannak viszont időről időre személyes találkozók, ahol sokat beszélgetünk, vagy meglátogatunk egy-egy érdekes iskolát. Főként a lista tagjaiból alakult az egyesület, amely a demokratikus iskola elveinek és gyakorlatának terjesztését tűzi ki céljául!
Az oldal online fizetési szolgáltatását a Barion szolgáltatja
2022 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat