Barion Pixel

3. Demokratikus Nevelés Konferencia

A tanulás felszabadítása

Fedezzük fel szakértőkkel és tapasztalt pedagógusokkal, hogy a megfelelő módszerek – mint például a konfliktusmegoldás, az iskolai önkormányzat és a tanulás közös tervezése – hogyan alakíthatják át az iskolai környezetet!

Jó gyakorlatok, jó elméletek, jó beszélgetések

konferencia

Van-e kiút az intézményi nevelés válságából?

A tanulás felszabadítása című konferencia a demokratikus nevelést helyezi a középpontba, mint lehetséges megoldást az intézményi nevelés válságára. A konferencia előadásain és műhelyein arról lesz szó, hogy hogyan lehet az iskolákat demokratikusabbá és eredményesebbé tenni, nagyobb hangsúlyt helyezve a tanulás közös megtervezésére, nyílt konfliktusmegoldásra és valódi önkormányzatra.

A konferencia olyan előadókat vonultat fel, mint Ritók Nóra és Lucy Stephens, a londoni New School igazgatója, akik megosztják tapasztalataikat és elméleteiket a demokratikus nevelés terén, bemutatva, hogy az milyen pozitív változásokat hozhat az iskolákban, bölcsődékben és családokban egyaránt. Ez a megközelítés új perspektívákat nyit a tanulás és az oktatás megújítására, és lehetőséget ad a résztvevőknek arra, hogy megvitassák és továbbfejlesszék a demokratikus nevelés gyakorlatát.

Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar és a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület által szervezett esemény így nem csupán elméleti kereteket kínál, hanem konkrét jó gyakorlatok megosztására és inspiráló beszélgetésekre is lehetőséget ad, ezáltal is segítve az intézményi nevelés megújítását.

előadások

Az előadások demokratikus nevelési innovációkat és gyakorlatokat tárnak fel, új utakat nyitva az oktatásban.

műhelymunka

Gyakorlati tapasztalatcsere és eszközök a demokratikus nevelés megvalósításához

szünetek

Az egyik legfontosabb esemény egy konferencián a szünet, ahol kapcsolatokat köthetünk egymással.

iskolagyűlés

Hagyományainknak megfelelően össze is ülünk mindazokkal, akik maradnak a nap végéig.

Előadóink

L. Ritók Nóra

az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója.

dr. Gyarmathy Éva

Dr. Gyarmathy Éva

lélektani szakíró, pszichológus, a magyarországi Diszlexia Központ és az SNI Tehetségeket Segítő Tanács megalapítója.

Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

a leideni (Hollandia) Alkalmazott Tudományok Egyetemén folyó alternatív pedagógusképző program egyik alapítója.

Lucy Stephens

Lucy Stephens

The New School, London alapítója és igazgatója.

További előadóink: Novák Jula, a Magyarországi Dúlák Egyesületének alapító tagja; Ördög Dalma, a kecskeméti Gyermekliget alternatív iskola tanára; Váczi Dorka és Galambos Attila, az #Ujpedagógia alapítói; Knausz Imre, oktatáskutató, és még sokan mások…..

Előadások

L. Ritók Nóra

L. Ritók Nóra

Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek
Csuporné Tóth Ágnes

Csuporné Tóth Ágnes

Új utak keresése. A BMM módszer bevezetése, alkalmazása óvodánkban
Vass Vilmos

Dr. habil Vass Vilmos

A tanulás és a kreativitás reneszánsza
Roman-Melidna

Glashütter Melinda és Bognár Roman

Demokratikus működés, amely a természetes folyamatokat követve született – Mentálhigiénés program kamaszoknak
Dr. Magyar Erika

dr. Magyar Erika

Resztoratív sérelemkezelés az intézményekben
Gál Tamás

Gál Tamás

A demokratikus nevelési stílus
Novák Julianna

Novák Julianna

Hogyan a legjobb a világba érkezni?
Fóti Péter

Fóti Péter

A demokrácia és a gyerekek - elöadás és beszélgetés
Villanyi Jutka

Villányi Györgyné Jutka

Közösségi tér fontossága életünkben
Knausz Imre

Knausz Imre

Az iskola lehetséges szerepe a politikai demokrácia megalapozásában
dr. Gyarmathy Éva

Dr. Gyarmathy Éva

A demokrácia evolúciós megközelítése

Juhász Iván és Perlaki-Borsos Noel

A demokráciára nevelés és a diákok önszerveződése
Bas Rosenbrand

Bas Rosenbrand

Stages of children's development, from conception to adulthood
csovcsics erika

Csovcsics Erika

Amíg oda nem érnek?

Rohácsi Kristóf és Sall Zsófia

Gyermekrészvételi jog, mint jövő(nk) nemzedékének hangja
Lucy Stephens

Lucy Stephens

Explore the learning framework that has evolved from the work of The New School

Workshopok

Galambos Attila

Akciók az iskolában - lépésről lépésre
Dani-Ördög Dalma

Dani-Ördög Dalma

A sellő is hibrid?
Várvári Tünde

Várvári Tünde

Gondolkozzunk együtt- kooperatív műhely nemcsak pedagógusoknak
iskolagyüles2018

Iskolagyűlés

Nincs jó közösség nélküle
malom-alom

Széger Katalin

Bemutatkozik a Malom-Alom nyitott tanulói mühely

Battai Eszter és Landy Annamária

Szocializáció, a nemi sztereotípiák és a társadalmi elvárások hatása a fiatalok pályaválasztására

A Dem-Nev Egyesület tagjai és az ELTE TÓK hallgatói

Érdeklődés vezette - demokratikus - tanulás
Pázmán-Lencse

Lencse-Csík Orsolya és Pázmán Zsóka

VoxPop vitajáték - a vita ≠veszekedés
Pálos István

Pálosi István

Orkesztika – Mozdulatművészet, a tánc reformpedagógiai moderntánc irányzata
Kiss Virag

Kiss Virág

Kooperatív tanulás a gyakorlatban

Lannert Judit és Németh Szilvia

„A jól működő osztályterem”
diákmozgalom

Kiss Gergő és Tyukody Ruben

Milyen iskolát szeretnénk? – beszélgetés diákokkal, az ADOM és az EDF vezetőivel

Kiállítók

Neteducatio

A Neteducationál majd két évtizede segítjük a pedagógusok szakmai fejlődését online képzésekkel, szakkönyvekkel és konferenciákkal a bölcsődétől a középiskoláig. Közösséget és tudást építünk. Neteducatio, ahol jó pedagógusnak lenni.

Amnesty International Magyarország

Oktatási programunk célja, hogy a világra nyitott, az emberi jogokat tisztelő generációk nőjenek fel Magyarországon.
Ingyenes foglalkozásainkat diákként, szülőként vagy tanárként is kérheted. Tanórákra, tolerancia napokra, egész napos emberi jogi rendezvényekre és táborokba is szívesen megyünk.

Szabad Iskolákért Alapítvány

Célunk olyan befogadó hely megteremtése és működtetése, ahol az odalátogatók szakértelmet, segítőkészséget és együttműködést tapasztalnak. Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a magyar iskola – alap-, közép- és felsőfokon egyaránt – olyan hely legyen, ahol a benne lévő egyének belső szabadsága kibontakozik, önbecsülésük megerősödik és fejleszthetik azokat a készségeiket, amelyek segítenek a másokkal való együttműködésben.

Oriold Kiadó

Az Oriold és Társai Kiadó pszichológiai, orvosi – különösen pszichiátriai – és pedagógiai témájú könyvei nemcsak szakembereknek, de laikusoknak is szólnak. A kiadó a konferenciára elsősorban a gyerekneveléssel és a pedagógiával kapcsolatos kiadványait hozza el, és kínálja kedvezményesen megvásárlásra.

Milyen kérdésekre keresünk válaszokat?

dem-nev-konf-iskgyules

Mi kell a jó élethez, óvodához, iskolához?

A jó élethez, óvodához és iskolához szükséges, hogy a demokratikus nevelési elveket helyezzük előtérbe. Ez magában foglalja a tanulási folyamatok közös megtervezését, a nyílt és őszinte kommunikációt a konfliktusok megoldásában, valamint a diákok és tanárok közötti valódi önkormányzati rendszer kialakítását. A demokratikus nevelés lehetővé teszi, hogy a tanulás ne csak kötelező feladat legyen, hanem értelmes és örömteli tevékenység, amely elősegíti az egyéni fejlődést és a közösségi értékek erősítését. Az ilyen típusú oktatási környezet nemcsak a tudás megszerzését teszi lehetővé, hanem hozzájárul az egyének teljes körű személyiségfejlődéséhez is.

Hogyan a legjobb a világba érkezni?

A legjobb a világba úgy érkezni, hogy olyan környezet fogad, amely a demokratikus nevelési elveken alapul. Ez azt jelenti, hogy már a legkorábbi évektől kezdve a gyermek aktív résztvevője a saját tanulási folyamatának, a véleményét meghallgatják, és beleszólása van a döntésekbe. Egy ilyen környezet tiszteletben tartja az egyéni igényeket és képességeket, elősegíti az önkifejezést és az önszabályozást, támogatja a nyílt kommunikációt és konfliktusmegoldást. A pozitív, támogató közösség biztosítja az érzelmi biztonságot, és ösztönzi a kreativitást, lehetővé téve a gyermek számára, hogy optimálisan fejlődjön, és felfedezze a világot.

Milyen a jó óvoda?

A jó óvoda olyan hely, ahol a demokratikus nevelés elvei érvényesülnek: minden gyermek egyedülálló személyiségként kap figyelmet, a pedagógusok a tanulási folyamat közös tervezésével, a gyerekek érdeklődésén és képességein alapuló tevékenységekkel támogatják a fejlődésüket. A nyílt kommunikáció és az együttműködésen alapuló konfliktusmegoldás elősegíti a bizalom és az összetartozás érzését. Az óvoda biztonságos és inspiráló környezetet nyújt, ahol a gyerekek szabadon fedezhetik fel a világot, kísérletezhetnek és tanulhatnak saját tempójukban, miközben támogatást és bátorítást kapnak ahhoz, hogy önállóbbá váljanak, és megtanuljanak közösségben élni.

Visszajelzések korábbi konferenciáinkról

Az újító szellemiség! A tenni akarás! A hajlandóság a változásra! Az emberségesség! Köszönöm az élményt! Lényegében nem változtatnék semmin. Voltaképpen csak javaslatot szeretnék tenni, mégpedig: Legyen még sok-sok ilyen újító szellemű előadás/kezdeményezés/gyakorlat!
egy hallgató
Rengeteg új szemlélettel, felfogással ismerkedtem meg, ami segít, hogy nyitottabb és körültekintőbb legyek ezentúl.
résztvevő
Fantasztikusak voltak, sokat tanultam. Több mindent megértettem. Más szemszögből mutatott be dolgokat, ami nagyon tetszett, mert ilyen téren szeretnék nyitni.
résztvevő
Jó volt látni, hogy mennyire elkötelezettek a szervezők és előadók a változás és fejlődés iránt. A konferencia egy valódi közösségi élmény volt, ahol megoszthattuk egymással gondolatainkat és inspirálódhattunk.
résztvevő

Kik a szervezők?

A 3. Demokratikus Nevelés Konferenciát közösen szervezi a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Egyesület és az ELTE Tanító- és Óvóképző Kara. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy terjesszük a demokratikus nevelési elveit.  Az Egyesület az oktatás és nevelés innovatív módszereinek népszerűsítésére törekszik, míg az ELTE Kar szakmai tudásával és oktatási tapasztalatával támogatja a konferencia céljait.

körbeszélgetés

A legfontosabb információk

ELTE hallgatóknak és dolgozóknak ingyenes, őket kérjük, írjanak e-mailt az info@demokratikusneveles.hu címre, ha szeretnének élni a kedvezménnyel!

Jelentkezési lap

Jegyek
Db
Ár
Konferencia 20241
+
8500 Ft

Számlázási adatok

További információk

A rendelés tartalma

Termék Részösszeg
Konferencia 2024  × 1 8500 Ft
Részösszeg 8500 Ft
Összeg 8500 Ft
Túlélés vagy tanulás? Sok gyerekek számára az iskolában a túlélés, a kudarckerülés a fő cél, nem pedig kíváncsiság kielégítése vagy a képességek kibontakoztatása. Valószínűleg minden olvasó magára vagy a gyerekére ismer a könyvbeli példákból, és talán életében először ráébred, hogy a sok kínlódásért nem ő, hanem az iskola a felelős. Ha megértjük, hogy mi is történik valójában a tanteremben, akkor új utakon indulhatunk el, és talán közelebb jutunk a megoldáshoz is.
2800 Ft
  • Fizetés közvetlenül a bankszámlánkra. A megjegyzés rovatban tüntessük fel a rendelésszámot. A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik.

A személyes adatokat a rendelés feldolgozásához, a weboldalon történő vásárlási élmény fenntartásához és más célokra használjuk, melyeket az Adatkezelési tájékoztató tartalmaz.

Miért jó részt venni a konferencián?

Ha hiszel abban, hogy az oktatásnak nemcsak tudást, hanem életre szóló értékeket is kell közvetítenie, akkor érdemes eljönnöd a 3. Demokratikus Nevelés Konferenciára. Lehetőséget kapsz arra, hogy megismerd és megvitasd a demokratikus nevelés módszereit, ösztönzést kapj az előadóktól, műhelytartóktól  és a többi résztvevőtől, valamint hálózatot építhess a hasonlóan gondolkodó résztvevőkkel és szakemberekkel. Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy részese legyél egy jobb oktatási rendszert formáló közösségnek!

a konferencia megrendezését a Bethlen Gábor Alapkezelö 400e Ft-al támogatta.

A konferencia megrendezését a Bethlen Gábor Alapkezelö 400e Ft-al támogatta.

(Visited 4 564 times, 1 visits today)