Barion Pixel

Érdeklődés vezette tanulás képzés!

nap
óra
perc
mperc

Egyesületi stratégia

Vízió:

Cél: A demokratikus nevelés filozófiájának és gyakorlatának elterjesztése Magyarországon.

Értékek: Demokrácia, decentralizáció/szubszidiaritás, autonómia, szabadság, kooperáció, személyközpontúság, felelősségvállalás, tanulás, önismeret.

Hosszú Távú törekvések: Demokratikus iskolahálózat létrehozása Magyarországon. Országos szakmai szolgáltató, képző és vizsgaközpont hálózat kialakítása. Aktív részvétel a nemzetközi szakmai életben. Hatékony szervezeti működés kialakítása. Integráció az állami köznevelési rendszerrel.

Jövőkép: Egy szervezet felépítése, amely olyan szellemi, kapcsolati és anyagi tőkével rendelkezik, amely alkalmassá teszi arra, hogy önálló kutatásokat folytasson a demokratikus nevelés területén, szakembereket és laikusokat képezzen, valamint támogatást nyújtson a demokratikus nevelés szervezeti, szervezési ügyeiben.

Kulcsterületek:

Demokratikus nevelést támogató információs központ: Létre akarunk hozni egy olyan intézményt, amely képes a demokratikus nevelést és tanulást fontosnak tartó személyeket és szervezeteket támogatni ezirányú törekvéseik során. A segítségnyújtás széles körű lenne, a jogi, pedagógiai, pszichológiai, gazdasági aspektusokon túl, a szervezési feladatokig terjedne. A központ maga is folyamatosan fejlődne, hogy minél magasabb színvonalon tudja kiszolgálni a hozzá fordulókat.

Szellemi műhely: Olyan nyitott szellemi műhely megteremtése a célunk, ahol mindenki számára adott az együttgondolkodás, az együttes alkotás lehetősége és öröme, aki a demokratikus nevelés és tanulás múltját kutatja, jelenét alakítja és a jövőjéről gondolkodik.

Kapcsolati tőke felhalmozás: Tagjaink meglévő kapcsolati tőkéjét szeretnénk számba venni, és együtt kezelni. Ugyanakkor folyamatosan és intenzíven törekszünk újabb kapcsolatok felépítésére, amelyek segíthetnek bennünket céljain mielőbbi elérésében.

PR tevékenység: A lehető legszélesebb körben szeretnénk megismertetni a demokratikus nevelés és tanulás gondolatát. Átgondoltan és tervszerűen akarunk egy olyan képet felépíteni a szervezetünkről, törekvéseinkről, céljainkról, amely mind több szülő és szakember érdeklődésére tarthat számot.

Speciális tanár továbbképzés: Olyan képzési, fejlesztési program kidolgozása, amelynek elvégzése révén egy képzett tanár alkalmassá válik demokratikus tanulóközösségekkel való együttműködésre. Ezt a programot integrálni szeretnénk az általános felsőfokú tanárképzési rendszerrel. Mindemellet később olyan képzési programot is kidolgozunk, amely laikusokat készít fel demokratikus tanulóközösségekkel való konstruktív együttműködésre.

Saját szervezet fejlesztése: Tudatában vagyunk, hogy csakis egy kiváló szervezet képes ilyen komoly célokat elérni, és ezért komoly erőfeszítéseket teszünk egy jól szervezett, tervszerűen működő csapat létrehozása és folyamatos fejlesztése érdekében.

(Visited 15 times, 1 visits today)
Fóti Péter

Fóti Péter

Szerkesztő

Hasonló cikkek

Fóti Péter: A szegények Summerhillje

Bevezető George Dennison A gyerekek élete – Az „Első utcai” iskola története c. könyvéhez „A tanulás élménye egy teljesség megélése. A gyerek érzi a maga erejének egységet, és az őt körülvevő emberek folytonosságát. A szülei, a barátai, tanárai… egy jövendő

Tovább olvasom »

Érdeklődés vezette tanulás képzés!

nap
óra
perc
mperc