A.S. Neill könyvei
A Dominie’s Log – Herbert Jenkins, 1916; Hart, 1975 A Dominie Dismissed – Herbert Jenkins, 1917; Hart, 1975 A Booming of Bunkie – fiction, Herbert
A Dominie’s Log – Herbert Jenkins, 1916; Hart, 1975 A Dominie Dismissed – Herbert Jenkins, 1917; Hart, 1975 A Booming of Bunkie – fiction, Herbert

Interjú a Der Standard c. bécsi napilapban 2012 április 15 Standard:Ön azt állítja, hogy a tartós tanuláshoz mindenekelőtt lelkesedésre van az agynak szüksége. De működhet –e

(részlet a Summerhill-regényből/ 84.oldal) – Az iskola növekedett… – mondta Charlotte, miközben bekacsolta a felvevőt. Kik küldték ide a gyerekeiket? (…) – Muir: Emberek, akik

Jean Liedloff: Az elveszett boldogság nyomában (The Continuum Concept, 1975) c. könyvéről / Kétezeregy Kiadó, 2008 A kontinuum elvről szóló könyvet egy wales-i ismerősöm ajánlására

(Kétezeregy kiadó 2004) A modern pedagógia egyik legfontosabb könyvét (és mára már klasszikusát) tartja a kezében az olvasó. Nincs benne leplezés, homály, gőg és képmutatás

Számos probléma mellett a mai iskolát jellemző dolog az, hogy ott nem a gyerekek, hanem a tanárok kérdeznek. A mai iskolát általában az jellemzi, hogy
írta: Tóth Anita A Nők Lapjában 2011-ben megjelent cikk Summerhillről itt olvasható. Kedves Csilla! Nagyon nagy öröm számomra, hogy megjelent a Summerhill iskoláról írt
Nagyszerű dolog egy nagy demokratikus iskola, ahol jó az egymás közötti kommunikáció, és ahol mindenki be van vonva a gyűlésekbe. Ehhez szükséges egy helyiség, amelyik

Béres Mária debreceni pedagógus vagyok. Honlapomon lehet többet olvasni rólam: http://www.mastakarok.hu/
A hasznosság elve Annyit azonban fontos elöljáróban megjegyezni, hogy Rousseau nem a szegény rétegek nevelésével foglalkozott, hanem azon gondolkodott, hogy hogyan kellene átalakítani a pénzes

forrás: Ten signs you need a different kind of education for your child Sok szülő észre sem veszi, hogy az oktatás drámai változásokon ment át

Ashburton, Devon, Anglia „Itt, a Sands School-ban mi mindenkit egy önálló egyéniségként tisztelünk. A diákok önmaguk lehetnek, és mindenki járhatja a saját útját a tanulás