Megosztás

A szabadság szédülete: Különlegességek a Sudbury Iskolákban -

részlet a Sudbury München Verein pedagógiai koncepciójából

Forrás: http://www.sudbury-muenchen.de/downloads/cat_view/70-schulkonzept.html

  Unalom és elveszettség-avagy átmenet az öntudatossághoz

„Egészen biztosan eltart egy jó ideig, míg az ember újra felfedezi azt a képességét, amivel saját fejlődését maga irányíthatja.”

            (David Schneider Josepha, Greenwood Sudbury School végzőse)

"Mikor a diákok egy Sudbury iskolára váltanak át, a legnagyobb kihívás, amivel szembetalálják magukat, az átállás az eddigi iskolaszerkezetről egy olyanra, amelyben saját maguk felelősek a tanulásukért. A kezdeti lelkesedés után a magabiztossághoz felé haladó út leggyakrabban az unalmon és a támpont-nélküliségen át vezet. Mindezt úgy kell tekintenünk, mint a tanulás egy fontos fázisát. Ez egy gyógyhatású periódus, mely a következő két pont között feszül: a külső ingerektől való függés és azok túláradása az egyik oldalon, a másikon pedig az az állapot, amikor az ember a saját belső késztetéseit követi, és azt teszi magáévá a világból, ami valójában érdekli őt...."


Látógatóink