Budapesten születtem 1967-ben. A budapesti József Attila Gimnáziumban érettségiztem. 1985-ben. Matematika-fizika tanár szakon szereztem diplomát 1991-ben az ELTE TTK-n.
Kisebb megszakítással három évtizede tanítok általános iskolákban illetve gimnáziumokban vidéken és a fővárosban egyaránt, megismerve a magyar oktatási rendszer középfokú szintjének szinte minden iskolatípusát. Jelenleg a budapesti Szent István Gimnáziumban tanítok fizikát. Mivel (szintén tanár) feleségemmel négy gyermeket nevelünk, szülőként is megtapasztaltam oktatási rendszerünk működését.
Ezen tapasztalataim alapján bizton állíthatom, hogy megérett a magyar iskolarendszer a változásra. A középiskolások mellett azokra a gyerekekre is gondolva, akik (szinte) teljesen feleslegesen – szándékosan használva ezt a poros-porosz kifejezést – koptatják az iskolapadot, ki merem jelenteni, az iskolák gyökeresen más lehetőségekre IS szomjaznak. Ennek egyik megvalósulása a demokratikus iskola lehet.”

Állami, de alternatív – Az 59. számú „Jürgen Reichen” drezdai általános iskola
Robert Kruschel interjúja Katrin Quosdorf igazgatóhelyettessel Drezda Weißer Hirsch nevű negyedében van egy állami általános iskola, amely az 1990-es évek eleje óta sok más iskolától teljesen eltérő pedagógiai megközelítést alkalmaz. A tankönyvek nélküli nyílt órák (open learning), a kötelező erdei