Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
Keresés
Close this search box.

Benedek Petra

image_pdfimage_print

Két gyermekem van, kisfiam Waldorf óvodába jár, kislányom révén betekintés „nyertem” az állami bölcsőde világába. Jelenleg iskolaválasztás előtt állunk, ennek kapcsán egy ideje az alternatív pedagógiákkal ismerkedem. Szeretném, ha a gyerek természetes kíváncsiságára építve az iskola képes lenne megmutatni, hogy tanulni jó, és lehetőséget adna a belülről jövő fejlődésre és a kibontakozásra.

Egy jó iskola szerintem ezeket nyújtja az első években:

0. érzelmi biztonság (min. 4 évig ugyanaz az empatikus, melegszívű tanító)

1. lassan megszerzett, jól begyakorolt, biztos alapkészségek: olvasás, írás, számolás

2. együttműködés, segítőkészség, felelősségvállalás, önállóság és kezdeményezőkészség támogatása, fejlesztése

3. rengeteg mozgás, lehetőleg a szabadban, természetben

4. művészeti tevékenységek (zene, tánc, színjátszás, stb.), nagy egyéni szabadsággal

5. más kultúrák tisztelete, részben a nyelvtanuláson keresztül

Hiszek az elfogadás, a nem-versengő környezet, a természetes anyagok és a szabad játék fontosságában. Számos téren javítható az oktatási rendszer, a szülők és a gyerekek jogait, érdekeit sokkal messzemenőbben figyelembe kellene venni, pl: félnapos iskola, egészséges közétkeztetés, magántanulók fogadása, integrált oktatás, osztályzás helyett személyre szabott értékelés, stb.

(Visited 77 times, 1 visits today)
Fóti Péter

Fóti Péter

Szerkesztő

Hasonló cikkek