Barion Pixel

Érdeklődés vezette tanulás képzés!

nap
óra
perc
mperc

Benedek Petra

Két gyermekem van, kisfiam Waldorf óvodába jár, kislányom révén betekintés “nyertem” az állami bölcsőde világába. Jelenleg iskolaválasztás előtt állunk, ennek kapcsán egy ideje az alternatív pedagógiákkal ismerkedem. Szeretném, ha a gyerek természetes kíváncsiságára építve az iskola képes lenne megmutatni, hogy tanulni jó, és lehetőséget adna a belülről jövő fejlődésre és a kibontakozásra.

Egy jó iskola szerintem ezeket nyújtja az első években:

0. érzelmi biztonság (min. 4 évig ugyanaz az empatikus, melegszívű tanító)

1. lassan megszerzett, jól begyakorolt, biztos alapkészségek: olvasás, írás, számolás

2. együttműködés, segítőkészség, felelősségvállalás, önállóság és kezdeményezőkészség támogatása, fejlesztése

3. rengeteg mozgás, lehetőleg a szabadban, természetben

4. művészeti tevékenységek (zene, tánc, színjátszás, stb.), nagy egyéni szabadsággal

5. más kultúrák tisztelete, részben a nyelvtanuláson keresztül

Hiszek az elfogadás, a nem-versengő környezet, a természetes anyagok és a szabad játék fontosságában. Számos téren javítható az oktatási rendszer, a szülők és a gyerekek jogait, érdekeit sokkal messzemenőbben figyelembe kellene venni, pl: félnapos iskola, egészséges közétkeztetés, magántanulók fogadása, integrált oktatás, osztályzás helyett személyre szabott értékelés, stb.

(Visited 14 times, 1 visits today)
Fóti Péter

Fóti Péter

Szerkesztő

Hasonló cikkek

Fóti Péter: A szegények Summerhillje

Bevezető George Dennison A gyerekek élete – Az „Első utcai” iskola története c. könyvéhez „A tanulás élménye egy teljesség megélése. A gyerek érzi a maga erejének egységet, és az őt körülvevő emberek folytonosságát. A szülei, a barátai, tanárai… egy jövendő

Tovább olvasom »

Érdeklődés vezette tanulás képzés!

nap
óra
perc
mperc