Barion Pixel

3. DEMOKRATIKUS NEVELÉS KONFERENCIA

nap
óra
perc
mperc
Keresés
Close this search box.

Irodalomjegyzék a demokratikus nevelés tanulmányozásához

image_pdfimage_print

Ez az irodalomjegyzék azoknak kiván segítséget adni, akik kedvet éreznek ahhoz, hogy másképpen tanítsanak, mint az a tradicionális iskolában szokásos. Ezeken az oldalakon inspirációt kaphat mindenki arra, hogy tanulóihoz, legyen az a saját gyerekek, akár rábizott iskolai tanuló, vagy szabadidös gyerek valami uj módon viszonyuljon. Ennek az uj viszonynak az elemeit kivánja ez az összállítás feltárni, ehhez az uj viszonyhoz kiván utmutatót adni. Azt is reméljük, hogy az itt elmondottak végre a hivatalos tanárképzés keretein belül is forradalomhoz vezetnek majd. Bevezetöként ajánljuk ehhez John Holt beszámolóját arról, hogy hogyan is tanított tanárjelölteket, a nélkül, hogy kényszert gyakorolt rájuk:  John Holt: Tanuló irányította tanulás

Arra kérünk mindenkit, hogy ezt az irodalomjegyzéket tekintse egy ajánlatnak, ahogy azt John Holt is a fenti cikkben szemináriuma résztvevöinek elmondta: „Az első találkozásunkkor hosszasabban ecseteltem, mit is gondolok én erről a tárgyról, mik a terveim. Rendelkezésemre áll egy bizonyos mennyiségű forrás és tapasztalat a témát illetően és ezt tudom felkínálni nekik. Erről beszélnék, vezetném az órai eszmecserét, hívnék előadókat és ők is javasolhatnának meghívandó személyeket. Van néhány filmem is már működő alternatív iskolákról, amiket megnézhetünk. Van egy könyv- és cikklistám a szabad tanulásról, ami szerintem hasznos és számomra kedves és erősen ajánlott. Ha valakit ezen túl is érdekel a felvázolt témák bármelyike, örömmel állok rendelkezésükre. Volt egy olyan listám is azoknak az intézményeknek a címével a környékről, ahol tanuló irányította oktatás zajlott valamilyen formában. Javasoltam, hogy keressék fel ezeket a helyeket és minél több időt töltsenek el ott csatlakozva az ottani folyamatokba. Azt is elmondtam, hogy a tárgy megfelelt/nem felelt meg minősítésű, és aki felvette, mind megfelet-et kap, meg hogy nincs vizsga vagy kötelező esszé és az órákon való részvétel választható.”

Bevezetö rövid irások:

A demokráciáról:

Hosszabb „filozófikus” tanulmányok:

Tanulmányok egyes iskolákról:

Könyvrészletek:

Interjúk:

Filmek videók:

(Visited 23 times, 1 visits today)
Fóti Péter

Fóti Péter

Szerkesztő

Hasonló cikkek

Érdeklődés vezette – demokratikus – tanulás

Informális tanulás – szabadon választható kurzusKurzusvezető: Lehmann MiklósMentorok: Fóti Péter, Gál Tamás, Ginterné Csorba Zsuzsanna, Kovács Marianne, Novák Julianna, Saly Erika, Szegedi Gábor Tömbösített kurzus a félév során: 6 alkalom, alkalmanként 3-3 óra (egy alkalom 2×90 perc). A kurzus maximális

Tovább olvasom »