Érdeklődés vezette tanulás – irodalomjegyzék

A továbbképzés kiírása

Előfeltételek

Konfliktusok

  • Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás I.
  • Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás II.
  • Bas Rosenbrand: Feszültségek levezetése az iskolában

Önkormányzat

  • Fóti Péter: „A demokrácia nem magától értetődő, de nagyon erős” Leonard Turton portréja I.“
  • Fóti Péter és Miskolczy Zsuzsanna: Ombudsmanok a Summerhill-köztársaságban

A tanulás közös tervezése 

  • Egy lehetséges reform 3 fő pontja: Fóti Péter: Tantervi tanácsadó és a demokratikus iskolák mozgalmának kezdeményezője Leonard Turton portréja II.
  • Heti terv: Hans Brügelmann: A tanítás megnyitásának dimenziói
  • Projekt módszer: Falko Peschel A projektmódszer és a nyitott oktatás
  • Frontális tanítás kritikája: Hannelore Zehnpfennig: Miért hagytam fel a frontális tanítással?
  • A tanítás-tanulás tervezése: Fóti Péter: Demokratikus módszerek a tanulás-tanítás tervezésében
  • Fóti Péter: Az önálló tanulás és a “bemutató kör”
  • Martin Bickman: A tanárképzés gyakornok és laboratóriumi módszere

Új szerepfelfogások

  • Falko Peschel: Új tanári szerep: kioktatóból tanulást kísérő
  • Falko Peschel: A tanuló új szerepe: A feladatok mechanikus elvégzőjétől a feltalálóig
  • Falko Peschel: Új szülői szerep – ellenőr helyett impulzust adó
  • Falko Peschel: A társas nevelés új szerepe – A “látszólagos harmóniától” az önkormányzatig

Önálló érdeklődési terület: