Megosztás

"Open learning" és a demokratikus iskolák

2 napos aktív szeminárium - 2019. április 26-27. (péntek-szombat)

Helyszín: Diósd, Tündér u 6. (Re-crea Diósdi tanulócsoport helységében)

A szeminárium tematikája az alábbi négy blokkból épül fel:

  1. “Open Learning” története és képviselői
  2. “Az Open Learning” koncepciója az érdeklődésvezette önszabályozó és önirányító tanulásról
  3. Az iskolai önkormányzat és megosztott felelősség
  4. Mindent összerakunk = Az “Open learning” és a demokratikus-empatikus önkormányzatú iskola 

Szeminárium vezetője: Fóti Péter

Résztvevők minimális száma: 10 fő Részvételi díj: 20.000 Ft, Egyetemistáknak, a Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Egyesület tagjainak 50% kedvezmény. A szeminárium dija a Demokratikus Nevelésért Egyesületet bevétele.

Kiinduló gondolatok:

Az “Open Learning” alternatív pedagógia reformtörekvések alapgondolata, hogy az elemi iskolázás folyamán helytelen és reménytelen dolog megpróbálni a gyerekeket ugyanazokra a dolgokra ugyanúgy megtanítani. Ezért a feladatra kitalált frontális oktatást mással kell kiváltani, ami lehetővé teszi, hogy minden gyerek a maga egyéni útján, módján tanulja meg az alapvető kultúrtechnikákat, mint az írás, olvasás, számolás, és a tudományok és a művészetek alapjai. Az így kialakított “Open Learning” oktatásfilozófia még hatékonyabb lesz, ha azt az ahhoz passzoló elvű demokratikus iskolában alkalmazzuk. A két módszer előnyei olyan iskolákat teremthetnek, amelyek megfelelnek a legfontosabb általános nevelési céljainknak, hogy a gyerekek

  • cselekvőképesek
  • önállóak és
  • a demokráciához és a felelősség szokottak

legyenek.
 

Ajánlott irodalom:

A szeminárium gyakorlatai során a résztvevők megtapasztalhatják az “Open Learning” tanulási módját és a demokratikus iskola önkormányzatának működését.

Jelentkezési lap


Látógatóink